tiistai 26. huhtikuuta 2011

Turkulainen tyttö ja tonttu

Kaunis nuori turkulaisneito oli kyllästynyt elämäänsä ja aikoi hypätä alas Aurajoen sillalta. Kun hän oli hyppäämäisillään, niin paikalle asteli pikku äijänkäppyrä ja sanoi tytölle ettei kannata hypätä, kyllä minä voin auttaa sinua. Tyttö vähän epäröi ja kysyi että mikäs mies se sinä oikein olet.

-No, minä olen tonttu, mies vastasi. Toivo kaksi asiaa, niin minä toteutan sinun toiveesi, mutta sillä ehdolla että minä saan yhden toivomuksen myös. Tyttö myöntyi ehdotukseen ja toivoi ensin että hänen poikaystävänsä palaisi ja hänellä olisi niin paljon rahaa ettei tarvitsisi koskaan tehdä töitä elääkseen. Tonttu lupasi tytölle että poikaystäsi  on kotona kun sinne palaat ja pankkitililläsi on niin paljon rahaa että se riittää loppuiäksesi.

–Mutta nyt olisi minun vuoro toivoa, sanoi tonttu. -No, mitenkäs minä nyt voin tontun toiveen täyttää, kysyi tyttö? –No ota suihin niin ollaan sujut, sanoi tonttu. No tyttöhän suostui siihen ja alkoi imemään. Kun tyttö oli homman hoitanut, tonttu kysyi tytöltä, että mitenkäs vanha sä oot? –Kakskytkolme, sanoi tyttö. Tonttu hörähti nauramaan ja sanoi että kakskytkolme ja vielä uskot tonttuihin…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti